Ops Ribut: AMAL Tambun segera hulur bantuan

- Advertisement -

TAMBUN: Jabatan Amal Malaysia Kawasan Tambun bersama PAS Zon Manjoi serta masyarakat setempat telah membantu operasi ribut (Ops Ribut) di Jalan Masyarakat Kampung Tengku Hussien dan Jalan Nikmat Kampung Tengku Hussien, di sini kelmarin dahulu.

- Advertisement -

Komandan AMAL Tambun, Ahmad Thaqif Mohd Hamzah berkata, kejadian ribut yang berlaku kira-kira pukul 5:30 petang itu telah menyebabkan dua kediaman mengalami kerosakan teruk di bahagian atap sehingga tercabut dari tempat asalnya.

Seramai enam anggota AMAL Tambun bertungkus-lumus bersama bantuan daripada 12 aktivis yang lain dari PAS Zon Manjoi serta masyarakat setempat telah memberi pertolongan awal kepada mangsa terlibat, termasuk kerja pembersihan.

Ahmad Thaqif berkata, bantuan awal pembaikan atap dan pembersihan itu akan disusuli khidmat selanjutnya sebagai meringankan beban mangsa dan pihak AMAL sentiasa bersiap sedia menghulurkan pertolongan kepada pihak memerlukan.

Turut serta adalah Timbalan Yang DiPertua PAS Tambun, Ustaz Lukmanul Hakim Abdul Kasim bersama dengan pimpinan penduduk setempat yang lain. – HARAKAHDAILY 6/4/2020

- Advertisement -