PRIHATIN: Tiada rakyat yang dipinggirkan

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Kuala Krai, Ustaz Abdul Latiff Abdul Rahman menyifatkan Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat (PRIHATIN) yang diumumkan benar-benar telah menyentuh setiap denyut nadi rakyat.

- Advertisement -

Menurut beliau, mewakili penduduk Kuala Krai, PRIHATIN yang dibentangkan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada siaran langsung petang tadi itu telah disambut dengan penuh kesyukuran.

Katanya, seluruh rangkuman sebanyak RM250 bilion itu kelihatan adil dan saksama di mana golongan yang terkesan atau bakal terkesan diladeni dengan penuh kasih dan sayang, sekali gus mengubat duka lara.

“PRIHATIN juga tidak mengkesampingkan pengukuhan ekonomi negara agar tidak menghadapi kesan yang besar daripada Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dan penularan wabak COVID-19.

“Bidalan kata, ‘Yang didudukkan pada patutnya, yang ditegakkan pada layaknya’. Pada masa sama saya sangat berharap seluruh rakyat menjalani pematuhan PKP.

“Semoga wabak ini dapat dibendung dan diputuskan rantaiannya secepat mungkin. Semoga kita semua akan sentiasa berada dalam rahmat-Nya,” ujar beliau.

PRIHATIN yang diumumkan itu ternyata telah memanfaatkan segenap segmen masyarakat atas kesan dan terjejasnya mereka oleh keadaan sedang melanda negara dan dunia ketika ini akibat COVID-19. – HARAKAHDAILY 27/3/2020

- Advertisement -