Polis dan masyarakat berpisah tiada

- Advertisement -

PAS Kedah bersama -sama anggota masyarakat seluruhnya mengucapkan Selamat Hari Polis ke 213 kepada semua anggota Pasukan Polis DiRaja Malaysia (PDRM)yang disambut pada hari ini.

- Advertisement -

Pada 25 Mac 1807 dahulu, PDRM ditubuhkan dan pengalaman selama 213 tahun berkhidmat untuk masyarakat, ia diiktiraf sebagai antara satu pasukan terbaik di dunia berdasarkan peratusan kes yang berjaya diselesaikan.

Terkini, kesanggupan anggota PDRM berhadapan dengan risiko pandemik Corona Virus dan berada di barisan depan dalam suasana Perintah Kawalan Pergerakan ini amat membanggakan.

Dengan kerjasama anggota tentera, suasana harmoni tercipta dan keadaan aman tenteram bersatu hati menjadi adunan terbaik menghadapi rintangan mencabar pada abad ini.

Lantaran itu, tema Polis Dan Masyarakat Berpisah Tiada pada tahun ini sangat bertepatan dengan fungsi dan ketrampilan PDRM mengikut peredaran masa, selain peranan besar Sang Saka Biru telah lama diakui sehingga mereka digelar sebagai Rojulon Aman.

Justeru itu, PAS Kedah mendoakan segala jasa baik dan khidmat bakti seluruh anggota PDRM menjadi amal kebajikan dan menjadi bekalan terbaik di Negara Kedua nanti serta tercapailah hasrat kita bersama untuk menikmati hidup dalam sebuah Negara Malaysia yang Lebih Sejahtera. Aamiin.

‘ISLAM MEMIMPIN PERPADUAN’

USTAZ HAJI AHMAD BIN YAHAYA
Pesuruhjaya PAS Kedah

HARAKAHDAILY 25/3/2020

- Advertisement -