Menteri lawat ‘frontliner’ dan rakyat

- Advertisement -

KUALA NERUS: Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Dato’Dr Khairudin Aman Razali telah mengadakan lawatan ke lapangan terbang Kuala Terengganu pada jam 2 petang kelmarin.

- Advertisement -

Lawatan itu bertujuan meninjau perkembangan petugas ‘frontliner’ di lapangan terbang tersebut yang terus berkhidmat kepada negara walaupun dalam musibah wabak Covid-19 semakin tinggi.

Dr Khairudin diiringi Setiausaha Politiknya, Ustaz Mohd Kamal Nazmi Kamarudin dan Timbalan Sekretariat Pusat Khidmat Ahli Parlimen Kuala Nerus, Ustaz Zulhafeez Ahmad Zahidi.

Para petugas lapangan terbang menyambut kehadiran Dr Khairudin dan memberi taklimat mengenai operasi penerbangan sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan.

Dikesempatan itu, beliau turut bersetuju menyediakan bekalan makanan kepada petugas untuk tempoh tiga hari berturut-turut.

Didapati petugas juga mengikuti arahan kerajaan agar menjaga jarak antara individu (sosial distance) bagi mengelak sebarang kemungkinan penularan wabak Covid-19.

Terdahulu pada jam 11 pagi, Dr Khairudin juga telah menziarahi petugas keselamatan di Balai Polis Gong Badak dan mengagihkan bungkusan makanan kepada anggota polis.

Beliau turut mengagihkan bantuan keperluan asas kepada para penduduk yang memerlukan di samping meninjau keperluan rakyat dipenuhi dan melakukan penyelarasan dengan MPKK bagi memastikan keperluan rakyat tidak terabai. – HARAKAHDAILY 24/3/2020

- Advertisement -