PAS Kulai dedah ahli kemahiran Photoshop

- Advertisement -

KULAI: Lajnah IT PAS Kawasan Kulai telah menganjurkan Kursus Asas Photoshop melibatkan penyertaan dalaman ahli-ahli Pemuda, Muslimat dan Jawatankuasa PAS Kawasan yang dilangsungkan di Pejabat PAS Kulai, di sini hari ini.

- Advertisement -

Kursus kemahiran ini diadakan dalam usaha memberikan pendedahan serta meningkatkan keupayaan terhadap asas Photoshop bagi melahirkan lebih ramai ahli yang dapat memanfaatkan perisian tersebut serta celik IT.

“Antara matlamat kursus ini juga bagi memberi khidmat masyarakat Lajnah IT kepada umum dan berkongsi ilmu yang mungkin berguna kepada individu serta lain-lain lajnah.

“Disamping itu dapat membantu lajnah atau organisasi lain supaya dapat memberikan penyampaian mesej berbentuk visual maya sendiri,” ujar Pengerusi Lajnah IT PAS Pulai, Alias Sanudin.

Timbalan Pengarah IT PAS Negeri Johor, Fauzi Che Ahmad telah dipertanggungjawabkan dalam mengendalikan kursus selama setengah hari ini dengan menyampaikan teori dan penerangan aplikasi, selain bimbingan latihan praktikal.

Penutup majlis serta penyampaian sijil penyertaan kursus telah disempurnakan oleh Yang DiPertua PAS Kulai, Abdul Aziz Jaafar. – HARAKAHDAILY 14/3/2020

- Advertisement -