Kabinet baharu terus fokus hal ehwal rakyat, negara

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Kerajaan baharu yang telah membentuk Kabinet semalam kini mempunyai fokus mengembalikan keharmonian, perpaduan negara serta meyakinkan semula ekonomi dan pelaburan asing, demikian kata Menteri Alam Sekitar, Dato’ Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man.

Beliau yang juga Timbalan Presiden PAS mengakui, kemelut berlaku ke atas politik negara sebelum ini tidak mudah diatasi, namun yakin kerajaan dengan gabungan baharu kini akan mampu mentadbir lebih baik daripada Kerajaan Pakatan Harapan sebelum ini.

Menurutnya, sebagaimana disuarakan Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, tumpuan adalah kepada usaha membangunkan manusia di mana beliau yakin Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Kabinet baharu mampu melakukannya.

Ahli Parlimen Kubang Kerian ini juga menyeru agar kemelut yang pernah dilalui dihadapi dengan harmoni, tenang dan saling menghormati, serta segala polemik dan fitnah terutama di media sosial agar dihentikan, selain menyerahkannya kepada pihak berkuasa.

- Advertisement -

Beliau terus memulakan langkah ke Pejabat Kementerian Alam Sekitar beramah mesra dengan pegawai serta mengadakan perbincangan berkaitan seusai Majlis Angkat Sumpah di Putrajaya, semalam. – HARAKAHDAILY 11/3/2020

- Advertisement -