UPSR: PAS Putatan bantu persediaan calon

- Advertisement -

PUTATAN: Lajnah Pendidikan dan Lajnah Ekonomi Muslimat PAS Kawasan Putatan telah menganjurkan Bengkel Smart UPSR 2020 yang dilangsungkan di TH Hotel, Kota Kinabalu, di sini baru-baru ini.

- Advertisement -

Objektif utama penganjuran bengkel ini adalah untuk membantu persediaan peserta yang terdiri daripada anak tempatan bagi menghadapi Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun ini.

Inisiatif penganjuran bengkel untuk masa depan ini telah diikuti 100 peserta daripada murid-murid calon UPSR dari sekolah sekitar Putatan dan Kota Kinabalu selain 10 anak asnaf yang ditaja para dermawan.

Secara fokus, bengkel yang memotivasikan semangat dan pendedahan teknik berkesan menjawab soalan ini telah diselia oleh dua penceramah berpengalaman khususnya subjek Matematik dan Sains.

Majlis penutup telah disempurnakan oleh Ketua Muslimat PAS Putatan, Ustazah Normi Yusof yang memberikan suntikan motivasi buat para peserta untuk berhadapan ujian akademik itu.

Para peserta yang mengikuti bengkel ini juga telah diberikan sijil penyertaan disampaikan sendiri oleh Pengarah Bengkel Smart UPSR, Siti Mariam Mohd Morshidi. – HARAKAHDAILY 4/3/2020*

- Advertisement -