Utamakan agenda kukuhkan ekonomi – Presiden PAS

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: PAS menyatakan sokongan sepenuhnya kepada kepimpinan Tan Sri Muhyiddin Muhammad Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-8.

- Advertisement -

Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi berkata, PAS mengharapkan kerajaan Persekutuan di bawah kepimpinan baharu ini lebih mengutamakan agenda bagi memulihkan ekonomi.

“Selain itu, merapatkan jurang kaya miskin, meningkatkan tahap pendidikan, dan pembangunan seimbang di Semenanjung, Sabah dan Sarawak, seterusnya menjaga prinsip Federalisma dengan Negeri-Negeri,” katanya dalam sidang media di Pejabat Agung PAS, di sini hari ini.

Dalam masa yang sama, beliau menyeru seluruh rakyat Malaysia menjaga keharmonian dan perpaduan kaum dalam kalangan masyarakat majmuk.

Selain itu, katanya menyarankan kerajaan untuk berlaku adil dan berkebajikan kepada semua rakyat tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik.

Sementara itu, Ahli Parlimen Marang itu turut menzahirkan ucapan terima kasih kepada penjawat awam, pasukan keselamatan, pemimpin masyarakat, rakan media dan rakyat keseluruhan yang dapat menjaga dan mengekalkan keamanan negara. – HARAKAHDAILY 1/3/2020

- Advertisement -