LKK jayakan Misi Kebajikan Rentas Sempadan

- Advertisement -

LOMBOK, Indonesia: Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan (LKK) PAS Pusat telah menyertai Misi Kebajikan Rentas Sempadan bersama NGO Syabab Care bagi membantu mangsa pasca-gempa bumi, di sini sejak kelmarin dan akan berakhir lusa.

- Advertisement -

Tujuan utama misi ini adalah untuk membina telaga bagi kampung-kampung sekitar lombok yang tiada sumber air bersih dan juga pembinaan Masjid As-Syabab di samping program ziarah pasantren dan kenduri rakyat.

Telaga yang dibina adalah jenis telaga tiub (boring) yang mampu menampung kegunaan untuk 200 hingga 300 penduduk bagi sesebuah penempatan atau perkampungan.

Terdahulu, Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat, Dr Rosni Adam telah melancarkan misi ini di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2.

Di dalam ucapannya beliau berharap agar misi ini dapat memupuk perpaduan serta muafakat rentas sempadan sesama Muslim di antara dua negara.

Beliau juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada para penyumbang yang memberikan sumbangan wakaf bagi menjayakan misi ini.

Katanya, sumbangan yang diberikan adalah sangat bernilai dan bermakna kepada penduduk kampung di mana ianya dapat lebih melancarkan dan memudahkan urusan asas kehidupan seharian mereka.

Setiausaha Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Pusat Mohd Sharbi Kamaruzzaman manakala Syabab Care pula diketuai oleh pengarah program, Muhammad Azwan Kamaruzaman.

Kepada sesiapa yang ingin menyumbang kepada misi ini dan akan datang boleh disalurkan sumbangan anda ke akaun BIMB Dana Kami Prihatin 12113010026150. – HARAKAHDAILY 23/2/2020

- Advertisement -