Tiada pembaharuan dibawa PH, tetapi ancaman

- Advertisement -

BAGAN SERAI: Tiada pembaharuan yang dilakukan di bawah pemerintahan Kerajaan PH, sebaliknya sehingga hari ini sesama anggota pakatan itu masih berkisar soal perebutan untuk menjadi Perdana Menteri, bahkan mengabaikan hal ehwal rakyat.

- Advertisement -

Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, Razman Zakaria berkata, malah PH selaku kerajaan sering beralasan tidak dapat menunaikan janji dengan menguar-uarkan hutang pentadbiran lalu, tetapi mereka pula bertindak menjual beratus bilion ringgit harta negara.

“(Malangnya) Hasil jual harta ini kita tak nampak pun dan sebaliknya pula hutang kian bertambah,” bidas beliau pada Ceramah Muafakat Nasional anjuran PAS Kawasan Bagan Serai di Dataran Kejat Kedai 2 Parit Haji Kasim, Alor Pongsu, di sini baru-baru ini.

Lantaran itulah menurutnya, Penyatuan Ummah antara PAS dan Umno penting demi menyatukan umat Melayu-Islam terutama dalam menghadapi ancaman orang kafir dan munafik untuk memadamkan cahaya Islam.

Perkara tersebut ujarnya, dapat dilihat keadaan hari ini di mana walaupun Perdana Menteri adalah Melayu dan majoriti kaum di negara ini adalah Melayu mewakili 69 peratus penduduk, tetapi negara dilihat lebih dikuasai oleh DAP.

“Formula yang kita jumpa bersama ini dan ilham yang Allah beri kepada kedua-dua pimpinan PAS dan Umno melalui Muafakat Nasional merupakan kekuatan utuh untuk hadapi PRU akan datang,” ujarnya yang juga ADUN Gunung Semanggol.

Bahkan katanya, rakyat boleh menilai hari ini ketika Muafakat Nasional berusaha merapatkan saf rakyat, PH pula menyemarakkan perkara yang boleh menyebabkan persengketaan dan permusuhan. – HARAKAHDAILY 22/2/2020

- Advertisement -