Ke-3 Musabaqah Hafazan: Tahniah Alumni PASTI Johor

- Advertisement -

DEWAN Pemuda PAS Negeri Johor (DPPNJ) merakamkan setinggi penghargaan dan tahniah kepada Ustaz Syamil Islam Ahmad yang telah mengharumkan nama kontinjen Johor dalam Musabaqah Hafazan Kebangsaan yang berlangsung di SICC Kota Kinabalu, Sabah semalam.

- Advertisement -

Ustaz Syamil memenangi tempat ke-3 bagi kategori Hafazan 1-30 Juzu’ Lelaki. Beliau merupakan anak kepada Ahmad Syukor dan Suzilawati Baharudin yang merupakan orang kuat PAS Kawasan Tebrau.

Untuk rekod, anak muda hebat ini merupakan Alumni PASTI Al-Irfan 7, Taman Puteri Wangsa, Tebrau di bawah tanggungjawab Cikgu Aisyah Jaafar dan Cikgu Norzita pada tahun pertama PASTI ini beroperasi.

Sebelum meneruskan pengajian di KUIS, beliau terlebih dahulu khatam dan lulus Syahadah Hafazan Al-Quran dari Maahad Tahfiz Al-Quran Al-Muhammadi, Pagoh yang dipengerusikan oleh Tuan Guru Dato’ Dr Mahfodz Mohamed.

Kami DPPNJ mendoakan agar Ustaz Syamil akan terus berjaya dalam apa jua bidang dan karier yang mendatang. Kami juga yakin, anak muda hebat ini perlu dicontohi demi membentuk generasi masa hadapan yang lebih terjamin. Semoga Allah S.W.T terus melimpahkan rahmat kasih sayangnya kepada kita rakyat Negeri Johor dan Malaysia amnya.

AHMAD NAWFAL MAHFODZ
Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Negeri Johor
22 Februari 2020 – HARAKAHDAILY 22/2/2020

- Advertisement -