DAP bahaya yang nyata kepada negara

- Advertisement -

MENGATA dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.

Itulah kiasan bagi menggambarkan sikap DAP yang sering mencari salah orang, namun diri sendiri lebih banyak salahnya.

Ucapan kalangan DAP sentiasa sarat dengan fitnah, pembohongan, prasangka jahat dan kebencian, malah dikatakan kini menjadi liabiliti dan toksik kepada keharmonian negara.

Terbaharu kalangan DAP terus mengeluarkan kenyataan yang mengundang rasa takut dan benci dalam masyarakat (politics of fear and hatred), dengan menggambarkan PAS dan Umno sebagai ancaman kepada negara, antaranya:

(1) “Muslim dominated Federal government would be openly hostile to non Muslims” – Ini adalah kemuncak politik ketakutan (politics of fear) dan dilusi yang terpahat di kalangan DAP.

(2) “PAS leaders clear and unequivocal declaration that they do not want non-Muslims as Cabinet Ministers” – Ini adalah kemuncak politik kebencian (politics of hatred) DAP yang boleh memecah-belahkan keharmonian masyarakat majmuk.

(3) “PAS and Umno boycott non Muslim products and businesses” – Ini adalah kemuncak dilusi DAP, di mana kempen BMF adalah pilihan untuk membeli produk Muslim terlebih dahulu, bukannya boikot pengusaha bukan-Islam.

(4) “PAS leaders’ unbridled hostility to the West and modern technology will usher in a dark age for Malaysia like in Kelantan” – Ini adalah kemuncak pembohongan dan propaganda jahat yang dilemparkan kepada Kelantan.

(5) “Pakatan Harapan primary focus is always on helping parents to protect their families, improve the economy, reduce the cost of living” – Ini adalah kemuncak penipuan DAP yang hanya pandai menabur janji dan ungkapan manis (lip service) untuk mengaburi mata rakyat.

“Tolak Politik Permusuhan”
“Selamatkan Negaraku”

SYAHIR SULAIMAN – HARAKAHDAILY 11/2/2020

- Advertisement -
- Advertisement -