Perluas khidmat bas hidrogen untuk pelajar sekolah

- Advertisement -

PERKHIDMATAN bas hidrogen Sarawak yang dinanti-nantikan di Sarawak akan secara rasmi bermula di bandar raya Kuching dan menawarkan penumpang percuma di dua laluan dengan perhentian berhampiran pelbagai tarikan di bandar.

Kami berharap perkhidmatan bas hidrogen akan diperluaskan ke seluruh bandar Sarawak. Ia adalah baik untuk memudahkan penumpang menggunakan perkhidmatan percuma ke tempat kerja dan membeli-belah, terutamanya untuk golongan berpendapatan rendah dan warga tua.

Kami juga mencadangkan agar lebih baik menggunakan perkhidmatan bas hidrogen untuk kanak-kanak dan pelajar yang tinggal jauh dari sekolah menggunakan perkhidmatan ini. Sekurang-kurangnya ia dapat membantu keluarga berpendapatan rendah dan orang yang bekerja tidak perlu menunggu untuk membawa anak-anak mereka ke dan dari sekolah.

Kami menggesa pihak berkuasa untuk memberi pertimbangan sewajarnya kepada mereka yang benar-benar memerlukan perkhidmatan bas hidrogen ini untuk mendapat manfaat daripada perkhidmatan percuma ini. Jangan biarkan perkhidmatan percuma ini hanya memberi manfaat kepada orang luar, tetapi penduduk tempatan sendiri kurang mendapat faedah darinya.

Kerjasama dengan pihak berkuasa yang berkaitan untuk membuat perkhidmatan ini dapat diakses oleh kumpulan sasaran ini sangat dihargai.

JOFRI JARAIEE
Pesuruhjaya PAS Sarawak

English version

Extend Hydrogen Bus Service for School Children

Sarawak’s highly anticipated hydrogen bus service in Sarawak will officially start in Kuching city and offer free passengers on two routes with stops near various attractions in the city.

We hope the Hydrogen Bus service will be expanded throughout the cities of Sarawak. It is good to make it easier for passengers to use the free service to the workplace and shopping, especially for low-income and elderly people.

We also suggest that it may be better to use the Hydrogen Bus service for children and students living away from school using this service. At least it can help low-income families and working people not have to wait to take their kids to and from school.

We urge the authorities to give due consideration to those who really need this hydrogen bus service to benefit from this free service. Do not let this free service is only beneficial to outsiders, but the locals themselves less able to benefit from it.

Collaboration with relevant authorities to make this service accessible to this target group is greatly appreciated.

Yours faithfully,
JOFRI JARAIEE
Sarawak PAS Commissioner cum Miri PAS Chief – HARAKAHDAILY 23/1/2020

- Advertisement -
- Advertisement -