Pembangunan PASTI Al-Mukmin perlukan RM100,000

- Advertisement -

TAPAH: PASTI Al-Mukmin dalam proses mewujudkan bangunan baharu, namun kelengkapannya masih dalam 70 peratus pembinaan bagi memperkemaskan pengurusan PASTI di peringkat Kawasan serta menjadi mercu tanda PAS Cawangan Batu 3, di sini nanti.

- Advertisement -

Pembinaan bangunan ini bertujuan menggantikan bangunan sedia ada yang telah uzur serta sebagai satu pusat latihan pendidikan kerohanian kepada semua pelajar PASTI untuk mendidik anak-anak menjadi insan bertakwa lagi berakhlak mulia.

Pengurus PASTI Al Mukmin, Mohd Mokhtar Mohd Saleh juga merangkap Ketua PAS Batu 3 berkata, pembinaan bangunan baru ini adalah sebagai usaha untuk memastikan permulaan proses pentarbiyahan anak-anak dapat dilentur sejak dari usia empat tahun lagi.

Menurutnya, bangunan baru ini akan terdiri daripada tiga kelas, sebuah bilik solat, sebuah bilik guru dan bilik pentadbiran, dua tempat mengambil wudhuk (lelaki dan perempuan) serta enam tandas berasingan.

Jelas beliau, pembinaan PASTI Al-Mukmin ini dijangka siap sepenuhnya pada bulan Mac 2020 ini bagi memberikan kemudahan dan keselesaan anak-anak dalam menempuh alam pra persekolahan yang Islamik.

Ketua Penerangan PAS Tapah, Zainuddin Mohd Shariff juga merangkap Naib Ketua PAS Batu 3 pula berkata, jumlah sumbangan diperlukan untuk menyiapkan keseluruhan bangunan tersebut adalah RM250,000.

“Di mana RM150,000 telahpun dibelanjakan sementara RM100,000 masih diperlukan bagi mengelakkannya daripada tergendala,” maklum beliau.

Menurutnya, PASTI Al Mukmin amat mengalu-alukan sumbangan orang ramai dalam bentuk zakat, fidyah, infak dan wakaf untuk bersama membangunkan bangunan tersebut serta pengurusan dan pentadbirannya.

Sebarang sumbangan dan infak boleh disalurkan melalui nombor akaun Maybank 5581 2751 0661 atas nama Jawatankuasa Pengelola PASTI Al-Mukmin atau boleh hubungi terus Mohd Mokhtar (011-24211142) atau Zainuddin (013-3831681). – HARAKAHDAILY 16/1/2020

- Advertisement -