G25 cabar kedaulatan Islam, mesti diharamkan!

- Advertisement -

KUMPULAN bekas penjawat awam G25 bukan lagi pihak yang sekadar keliru atau jahil, tetapi secara terang terbuka sedang mencabar kedudukan Islam selaku agama Persekutuan. Bahkan, G25 tidak hanya mengelirukan, tetapi sedang menghasut dan meracuni pemikiran awam.

Hakikatnya, sejak ditubuhkan, G25 tidak pernah mengendur dari desakannya untuk memansuhkan hukum berkaitan syariah, bahkan sering menggesa pembubaran pihak autoriti Islam. Jelas ianya bertindak menggugat dan mengancam yang semestinya ditangani tegas oleh pihak berkuasa.

Malangnya, sehingga kini Kerajaan PH tidak boleh diharap untuk mengurus isu seperti ini, sebaliknya pula memberi kebebasan dan seakan dorongan untuk kumpulan seperti ini bertindak cabul. Natijahnya, mereka semakin berani dan sedang gigih merungkai hukum-hakam Islam di negara ini.

Begitu juga reaksi Presiden PKR, Dato’ Seri Anwar Ibrahim supaya kritikan G25 dibincang bersama para ulamak; adalah unjuran yang tidak berpendirian untuk meletakkan Islam di martabatnya. Ia lebih bernada membenarkan G25 dan merendahkan wibawa para ulamak untuk berdepan kesongsangan ini.

G25 sungguhpun sedang membawa pendekatan wacana, kertas cadangan dan seumpama, hakikatnya seperti kata Saidina Ali K.W;

- Advertisement -



“Kalimah yang benar, tetapi tujuannya batil.”



Usaha G25 tidak ke arah menambahbaik urus tadbir, tetapi membuang kedaulatan Islam yang sedia tertegak bagi negara ini.

Secara tidak langsung, G25 sebenarnya sedang memberontak kepada Yang di-Pertuan Agong selaku Ketua Agama yang juga bertanggungjawab terhadap urusan berkaitannya. Maka kami menggesa, satu tindakan undang-undang diambil dan G25 wajib diharamkan oleh pihak berkuasa.

“Islam Memimpin Perpaduan”
“Demi Islam”

IR HAJI KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN
Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Malaysia HARAKAHDAILY 12/1/2020

- Advertisement -