PAS ekstrem: DHPP Sabah sanggah Madius Tangau

- Advertisement -

DEWAN Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Sabah menyelar kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden UPKO, Madius Tangau yang juga Timbalan Ketua Menteri Sabah kerana menyatakan Umno dan PAS adalah parti ekstrem.

Saya sebagai Pengerusi DHPP Sabah amat berbangga berada dalam PAS dan saya akan membantu kempen dalam PRK Kimanis pada kali ini.

Hanya orang yang sombong dan bongkak saja yang menyatakan PAS ini parti ekstrem. Madius sendiri adalah seorang pengkhianat yang pernah menjadi duri dalam daging pada BN. Selepas kemenangan sesuka hati melompat parti.

Saya sendiri masih beragama Kristian dan juga mempunyai anak-anak yang sudah memeluk agama Islam. Hidup kami tetap harmoni dan aman damai.

Saya pasti ajaran Islam tidak ada yang melampau. Pengalaman saya berada dalam PAS amat baik dan layanan mereka memang luar biasa. Akhlak orang-orang PAS juga sangat terpuji.

Saya nasihatkan agar semua yang turun berkempen di Kimanis menunjukkan moral yang baik. Kita jangan saling tuduh menuduh dan membuat fitnah. Tunjukkan kita menjalankan tugas dan janji yang boleh dipenuhi. Jangan berjanji bulan dan bintang tetapi semuanya tidak dapat dilaksanakan.

SATAIL MAJUNGKAT
Pengerusi
Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Sabah
5 Januari 2020 – HARAKAHDAILY 5/1/2020

- Advertisement -
- Advertisement -