PAS Lipis beri sumbangan ‘Kembali ke Sekolah’

- Advertisement -

LIPIS: PAS Kawasan Lipis telah mengadakan Majlis Sumbangan ‘Kembali ke Sekolah’ yang dilangsungkan di PASTI At-Takwa, Kampung Chegar Perah, di sini kelmarin.

- Advertisement -

Program ini telah dijayakan secara bersepadu dengan kerjasama daripada Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Cawangan Chegar Perah dan Dewan Pemuda PAS Lipis.

Ianya bertujuan menyantuni golongan kurang berkemampuan dan meringankan sedikit beban mereka menjelang sesi persekolahan baharu akan dilalui anak-anak mereka.

Malah, majlis diadakan secara berpusat berdekatan kediaman para penerima adalah satu inisiatif supaya ibu bapa tidak terlibat dengan tanggungan perbelanjaan untuk hadir.

Para penerima terpilih adalah dari kampung-kampung berdekatan dan serahan telah disampaikan oleh Yang DiPertua PAS Lipis, Roslan Zainal Al-Ahmadi.

Setiap penerima mendapat sumbangan berupa beg sekolah dan wang tunai sebagai membantu mereka membuat persediaan untuk keperluan berkaitan.

Majlis turut diserikan dengan kehadiran Ahli Jawatankuasa PAS Lipis dan PAS Cawangan Kampung Chegar Perah serta guru-guru PASTI dalam meraikan tetamu. – HARAKAHDAILY 28/12/2019

- Advertisement -