PAS penghubung antara penyumbang dan penerima

- Advertisement -

TAMBUN: Lumrah kehidupan adalah wujudnya dalam kalangan manusia golongan berada dan senang, namun ketika sama terdapat mereka yang dihimpit kesusahan dan mengharapkan bantuan.

- Advertisement -

Sehubungan itu, selaku parti yang turut berperanan dalam agenda dakwah dan sentiasa memahami denyut nadi rakyat, PAS berusaha melaksanakan program kebajikan dalam masyarakat.

“Dalam keadaan ekonomi yang begitu teruk kini, belanja dapur yang makin meningkat sudah tentu memberi kesan yang membebankan keluarga berpendapatan rendah dan ahli keluarga ramai.

“Maka atas dasar kasih sayang dan tanda prihatin sesama Muslim, PAS Tambun mengaturkan program sebagai penghubung antara para penyumbang dan penerima pada hari ini,” ucap Yang DiPertua PAS Tambun, Ustaz Md Salleh Said.

Beliau berkata demikian ketika menyempurnakan penyampaian sumbangan kelengkapan persekolahan kepada 89 penerima dalam kalangan penduduk Zon Manjoi di Mydin Manjoi, di sini baru-baru ini.

Beliau menyeru supaya sama-sama berdoa kepada Allah S.W.T moga dimurahkan rezeki para penyumbang dermawan, selain memperbanyakkan bersyukur buat penerima di atas nikmat diperolehi.

Turut bersama meraikan anak-anak, ibu bapa atau penjaga mereka memilih saiz baju dan kasut ialah Ketua Muslimat PAS Tambun, Yusmaliza Yusof dan Ketua Zon Manjoi, Abdul Kahar Mat Som. – HARAKAHDAILY 17/12/2019

- Advertisement -