Pejabat MB sudah ada Bahagian Integriti

    OLYMPUS DIGITAL CAMERA
    - Advertisement -

    KOTA BHARU: Kelantan berpendapat tiada keperluan untuk menempatkan seorang pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Pejabat Menteri Besar.

    - Advertisement -

    Sebaliknya Timbalan Menteri Besar, Dato’ Mohd Amar Abdullah berkata, kerajaan negeri mempunyai Bahagian Integriti dan Tadbir Urus, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri.

    “Selain itu kita mempunyai Audit Dalaman dan Audit Negara. Lagipun kita pun ada hubungan dengan SPRM. Bagi kita tiada keperluan cadangan untuk menempatkan pegawai SPRM.

    “Semua ini sudah mencukupi untuk memantau dan memastikan pentadbiran dan pengurusan negeri ini berjalan sebagaimana dikehendaki undang-undang,” katanya kepada pemberita pada Majlis Sambutan Hari Integriti Peringkat Kelantan di Dewan Bunga Teratai Kompleks Kota Darulnaim di sini hari ini.

    Turut hadir Penasihat Undang-undang Negeri Dato’ Sahidani Abdul Aziz dan Timbalan Setiausaha Kerajaan (Pengurusan), Dato’ Tengku Azmi Tengku Jaafar.

    SPRM sebelum ini dilapor bersedia menempatkan pegawai di semua pejabat Menteri Besar dan Ketua Menteri bagi memperkasakan integriti dalam pentadbiran kerajaan negeri.– HARAKAHDAILY 12/12/2019

    - Advertisement -