DHPP taja Khatan Perdana PAS Teluk Intan

- Advertisement -

TELUK INTAN: Lajnah Kebajikan PAS Kawasan Teluk Intan bersama Dewan Himpunan Kelab Pendukung PAS (DHPP) Teluk Intan telah menganjurkan Majlis Khatan Perdana dan program ‘Back to School’ di Markaz PAS Cawangan Taman Cicely, di sini.

- Advertisement -

Majlis meraikan seramai 22 peserta terdiri kanak-kanak lelaki berusia enam hingga sepuluh tahun dari keluarga berpendapatan rendah dalam kalangan penduduk kawasan ini telah berlangsung meriah bermula dengan perarakan peserta, kelmarin dahulu.

Timbalan Yang Dipertua PAS Teluk Intan, Rostam Malik berkata, program ini merupakan tanda keprihatinan PAS terhadap golongan berpendapatan rendah di mana selain khatan yang mendapat tajaan sepenuhnya dari pihak DHPP, peserta turut diberi beg sekolah secara percuma hasil sumbangan derma dari ahli PAS.

“Walaupun masih belum menjadi kerajaan, PAS tetap berusaha mencari jalan menjaga kebajikan masyarakat yang memerlukan bantuan mengikut kadar kemampuannya,” ujar beliau lagi.

Majlis turut dimeriahkan dengan acara pancutan air kepada semua peserta khatan oleh Jabatan Bomba dan Penyelamat Teluk Intan yang dijemput khas di mana prosedur khatan dijayakan oleh lima Pegawai Perubatan dari Hospital Teluk Intan.

Selain dari pemberian beg sekolah, para peserta khatan turut diberi duit saguhati oleh Ketua Lajnah Perpaduan Nasional Negeri Perak, Ustaz Azmi Murad, manakala jamuan tengahari ditaja oleh Ketua DHPP Teluk Intan, S Suria Narayanan. – HARAKAHDAILY 10/12/2019

- Advertisement -