Penjawat Awam Persekutuan Sarawak terima bonus

    - Advertisement -

    DEWAN Pemuda PAS Sarawak menyambut baik pengumuman KM Sarawak akan pemberian bonus RM500 pada Jun 2020 kepada semua Penjawat Awam Persekutuan yang berjumlah kira-kira 94,971 orang dengan memperuntukkan sebanyak RM47.5 juta.

    Pengumuman dan pemberian ini pasti disambut baik dan gembira oleh semua Penjawat Awam Persekutuan di Sarawak. Insentif ini merupakan yang pertama di negara yang diberi oleh Sarawak buat Penjawat Awam Persekutuan.

    DPPNS melihat bonus ini sebagai suatu penghargaan dan ucapan terima kasih Kerajaan Sarawak kepada Penjawat Awam Persekutuan yang sama-sama urus libat dalam memangkin pertumbuhan ekonomi dan kesejahteraan rakyat.

    Kerajaan Sarawak yang dipimpin oleh GPS telah berjaya membuktikan semangat Federalisme yang tinggi walaupun Sarawak berada dalam blok pembangkang di peringkat Persekutuan. Kematangan berpolitik dalam pentadbiran telah berjaya mengangkat Sarawak salah sebuah negeri yang patut dicontohi oleh semua negeri lain.

    Walaupun Sarawak dinafikan beberapa hak dan birokrasi oleh Kerajaan PH dalam soal pembangunan, pendidikan dan kelestarian ekonomi, ini tidak menghalang Sarawak terus membantu dan menghargai khidmat bakti Penjawat Awam Persekutuan di Sarawak. Sebaliknya, Kerajaan PH masih dalam spektrum politik balas dendam.

    Pemuda PAS Sarawak dengan bertemakan BPMS komited membantu Kerajaan Sarawak dalam memastikan polisi dan dasar yang baik tercapai agar hasrat melihat kemakmuran dan keharmonian rakyat Sarawak direalisasikan.

    HAMDAN SANI
    Ketua Pemuda PAS Sarawak – HARAKAHDAILY 5/12/2019

    - Advertisement -
    - Advertisement -