Malam Sejuta Selawat SRITI Al-Muttaqin

- Advertisement -

TAIPING: SRITI Al-Muttaqin Kamunting buat julung kalinya telah mengadakan program Malam Sejuta Selawat bertempat di pekarangan sekolah ini, di sini malam kelmarin dahulu.

- Advertisement -

Pengisian utama adalah tazkirah bersempena Maulidur Rasul yang telah disampaikan oleh Ahli Jawatan Kuasa Urusan Ulamak PAS Kawasan Taiping, Ustaz Mohamad Reduwan Ibrahim bertajuk “Mengenang Sirah Perjuangan Nabi Muhammad S.A.W”.

Seterusnya majlis diserikan dengan alunan qasidah dan selawat yang telah dipimpin oleh Kumpulan Shoutul Muhibbin dari Maahad Tahfiz Ibnu Sina, Kulim, Kedah.

Pengarah Program, Ahmad Azrul Ahmad Ridzuan berkata, ia diadakan bagi menarik minat pelajar-pelajar SRITI, ibu bapa, serta anak muda dan masyarakat setempat menyuburkan rasa cinta kepada Rasulullah.

Guru Besar SRITI Al-Muttaqin, Ustaz Amar Jamaludin berkata, pada program ini juga pihaknya dapat menjalankan kutipan dana dari orang ramai untuk membantu pembangunan SRITI Al-Muttaqin.

Di samping alunan selawat dan qasidah, para hadirin turut dapat mendengar tausiah disampaikan oleh pendakwah bebas Ustaz Azmi Abdul Ghani dan Sheikh Sharif Muhammad Siddiq Al-Hasani Al-Maghribi.

Turut bersama dalam majlis dihadiri sekitar 300 hadirin ini adalah Timbalan Yang DiPertua PAS Taiping, Ibrahim Ismail dan saf kepimpinan PAS Taiping. – HARAKAHDAILY 25/11/2019

- Advertisement -