Usrah Syabab – Futsal Santai Pemuda Puchong

- Advertisement -

PUCHONG: Dewan Pemuda PAS Kawasan Puchong telah mengadakan Usrah Syabab yang dilangsungkan bertempat di Gelanggang De’ Tongga Futsal Seri Kembangan, di sini malam kelmarin.

- Advertisement -

Selain mengeratkan silaturahim ahli Pemuda dari setiap Cawangan, program dengan kerjasama Jabatan Seni, Budaya dan Sukan (DACS) Puchong ini juga memberi peluang para amilin mendengar pengisian.

Program dirasmikan Ketua Pemuda PAS Puchong, Ustaz Ashrul Hisyam Abd Jalil serta dihadiri Ahli Jawatankuasa PAS Puchong, Mohd Sha’auzi Hussin serta pimpinan Pemuda PAS Puchong.

Timbalan Ketua Pemuda PAS Puchong, Ustaz Azam Hakimi Dato’ Taib Azamudden dalam pengisian usrah menekankan kepentingan pembentukan imej dan jiwa kepemudaan serta fikrah amal Islami.

Ustaz Ashrul pula membangkitkan motivasi dengan huraian sifat keteguhan iman orang muda sebagaimana kisah Ashabul Kahfi yang diceritakan Allah kepada Nabi Muhammad dalam ayat 13 surah al-Kahfi.

Terangnya, pemuda sedemikian juga meninggalkan maksiat dan tanpa segan silu membuat kebaikan serta beramal di mana serunya segala gerak kerja mesti dilaksanakan secara berpasukan dan dipikul bersama.

Penutup program ukhuwah ini telah disempurakan Naib Ketua Pemuda PAS Puchong, Imam Muda Syed Faris Syed Roslan dan penyampaian hadiah oleh Mohd Sha’auzi. – HARAKAHDAILY 24/11/2019

- Advertisement -