Muslimat-Wanita mesti peranankan Muafakat Nasional

- Advertisement -

KUALA KANGSAR: Muslimat PAS dan Wanita Umno mesti memperanankan Muafakat Nasional dengan membawa seruan yang meletakkan kepentingan agama, bangsa dan negara.

- Advertisement -

Ketua Muslimat PAS Kawasan Kuala Kangsar, Ustazah Intan Norhani Basir menyeru kedua-dua pihak menjadikan perkara dicintai Allah dan Rasul-Nya sebagai keutamaan mereka.

Jelas beliau, sebagaimana dinyatakan Allah pada ayat 24 surah at-Tawbah, perkara seperti itu adalah menjadi jihad untuk agama-Nya, namun jika sebaliknya adalah kelalaian.

“Jika kita lalai dengan kesenangan dunia, maka inilah akibatnya yang kita hadapi sekarang, kuasa mentadbir diambil alih orang kafir dan munafik,” ujarnya.

Beliau berkata demikian pada Pertemuan Post Muafakat Nasional Wanita dan Muslimat Parlimen Kuala Kangsar di Pejabat Umno Kuala Kangsar, di sini kelmarin dahulu.

Katanya lagi, kekalahan Umno pada PRU14 telah menjadi hikmah besar kepada umat Melayu-Islam yang menyaksikan kebangkitan dua parti terbesar negara ini.

Sehubungan itu beliau menyeru agar Muafakat Nasional termeterai kini disebarluaskan hingga ke akar umbi agar kefahamannya sampai kepada seluruh ahli dan masyarakat.

Hadir sama Ketua Wanita Umno Kuala Kangsar, Datin Rohayu Abd Razak dan barisan kepimpinan Muslimat dan Wanita kedua pihak itu. – HARAKAHDAILY 24/11/2019

- Advertisement -