Futsal Santai DACS Tambun perkukuh saf Pemuda

- Advertisement -

IPOH: Jabatan Seni, Budaya dan Sukan (DACS) Kawasan Tambun telah menganjurkan Futsal Santai melibatkan lebih 100 peserta mewakili 12 pasukan bertempat di Fifole Sport Centre Ipoh, Menglembu, di sini kelmarin.

- Advertisement -

Semua peserta terdiri daripada pimpinan, ahli pemuda PAS Zon Bandaraya Ipoh serta penyokong agenda Muafakat Nasional yang dari kawasan Tambun, Ipoh Barat, Ipoh Timur, Batu Gajah, Gopeng dan Kampar.

Penutup program ini telah dirasmikan oleh Setiausaha Dewan Pemuda PAS Ipoh Barat merangkap Exco Dewan Pemuda PAS Negeri Perak, Ustaz Amar Arif Ahmad Po’aad.

Pengarah program, Mohamad Mahathir Ar Rawa berkata, program ini bertujuan meningkatkan semangat kesukanan serta memanjangkan ikatan kemesraan bersama Pemuda PAS termasuk dalam kalangan orang awam.

“Dengan adanya program seperti ini, dapat melahirkan pemuda yang seimbang dari segi intelek, rohani, jasmani, emosi dan sosial,” ujarnya.

Sementara itu perasmi penutup program, Ustaz Amar ketika berucap sempat memberikan pesanan kepada pemuda, agar terus beristiqamah bersama Islam dan menjaga akhlak walau dalam keadaan bersukan sekali pun. – HARAKAHDAILY 13/11/2019

- Advertisement -