Lagi laporan polis ke atas Salahuddin, LGE

    - Advertisement -

    TITIWANGSA: Ekoran fitnah berbaur perkauman dan permusuhan dihamburkan Timbalan Presiden PAN, Dato’ Salahuddin Ayub dan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, PAS Titiwangsa telah membuat laporan polis ke atas mereka berdua, semalam.

    - Advertisement -

    Laporan diketuai Yang DiPertua PAS Titiwangsa, Khairul Anuar Abdul Manap dan turut dihadiri Ketua Penerangan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, Syed Fadhli Syed Hadzhari serta tujuh pimpinan PAS Titiwangsa itu dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Wangsa Maju.

    Laporan tersebut dibuat berikutan tindakan Menteri Pertanian dan Asas Tani yang memfitnah kerjasama politik PAS dan Umno akan membawa huru-hara kepada negara di mana digambarkan rakyat berada dalam ancaman apabila kedua parti itu memerintah.

    Sementara itu, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng ketika di Konvensyen Tahunan DAP Johor, pada 3 November lalu telah mengundang provokasi dan hasutan, ketegangan kaum serta penghinaan terhadap agama Islam dalam ucapannya.

    Sehubungan aduan ini dilakukan, PAS Kawasan Titiwangsa berharap agar pihak polis menjalankan siasatan terhadap dua individu terbabit serta tindakan sewajarnya dapat dilakukan dengan penuh ketelusan tanpa pengaruh dan campur tangan politik. – HARAKAHDAILY 9/11/2019

    - Advertisement -