PAS Tanjong Malim bantu mangsa banjir

- Advertisement -

TANJONG MALIM: Lajnah Kebajikan PAS Kawasan Tanjong Malim telah turun padang menyantuni mangsa banjir di Kampung Klah Baru dan Felda Trolak Timur, di sini malam kelmarin.

- Advertisement -

Kunjungan ziarah ini diketuai oleh Naib Yang DiPertua PAS Tanjong Malim, Dr Khaled Mat bersama Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan PAS Tanjong Malim, Aminuddin Matasin.

Antara penempatan yang dilanda banjir ialah Kampung Klah Baru, Felda Trolak Utara, Felda Trolak Timur dan Trolak Pekan di mana kejadian di Kampung Klah Baru adalah kali yang ketiga dalam bulan ini.

Rombongan telah melawat rumah mangsa banjir dan penempatan sementara di lokasi tersebut, selain turut membantu membersihkan rumah yang terjejas akibat bencana tersebut.

Turut serta ialah Ketua Pemuda PAS Tanjong Malim, Ustaz Muhammad Zulfadli Zainal dan Timbalan Komandan Amal, Mohd Faiz Zainal serta Pemuda dan Muslimat Cawangan Sungkai dan Besout.

Menurut seorang mangsa Khalid Ahmad, 60 berkata, banjir berlaku susulan hujan lebat berterusan dan kepala air turun dari tanah tinggi menyebabkan kerosakan harta benda dan rumah ditenggelami air. – HARAKAHDAILY 1/11/2019

- Advertisement -