PAS-Umno Maran seia sekata muafakat bersama

- Advertisement -

MARAN: PAS Kawasan dan Umno Bahagian bagi Parlimen Maran telah mengadakan perjumpaan rasmi kedua-dua pihak yang telah dilangsungkan di Dewan Umno Maran, Pekan Tajau, di sini semalam.

- Advertisement -

Pertemuan julung kali ini adalah rentetan dari Himpunan Penyatuan Ummah (HPU914) yang telah diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur pada 14 September lalu.

Majlis ini telah dihadiri kepimpinan daripada PAS dan Umno Maran masing-masing dipimpin Yang DiPertua PAS Maran, Hasenan Haron dan Ketua Umno Maran, Dato’ Sri Shahaniza Shamsuddin.

Hasil pertemuan tersebut telah menatijahkan persetujuan kedua-dua pihak dalam membentuk jawatankuasa khas yang akan bertindak merancang dan melaksanakan program bersama akan datang.

Kepimpinan tertinggi PAS dan Umno Maran juga sepakat untuk terus menjadi benteng Islam-Melayu serta segala dasar negara serta mengekang segala unsur yang menggugat dan mengancamnya.

Komitmen padu kedua-dua pihak juga disuntik dari termeterainya Piagam Muafakat Nasional yang akan mempertahankan segala perkara termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. – HARAKAHDAILY 4/10/2019

IMG 20191004 WA0011

- Advertisement -