PAS Bentong adakan kelas bahasa Mandarin

- Advertisement -

BENTONG: Lajnah Pendidikan PAS Kawasan Bentong telah mengambil inisiatif mengadakan Kelas Bahasa Mandarin yang diadakan sejak sebulan lalu di Homestay URME, Taman Muhibah, di sini setiap hari Rabu.

- Advertisement -

Menurut Pengerusi Lajnah Pendidikan PAS Bentong, Ustaz Roslan Md Esa, kelas ini bertujuan belajar dan cuba berkomunikasi dalam bahasa Cina disamping menguasai bahasa itu bagi tujuan dakwah kepada kaum Cina.

“Kata ulamak, barang siapa mempelajari bahasa suatu bangsa, maka ia akan selamat dari tipu daya mereka.

“Sesungguhnya Nabi S.A.W menyuruh aku untuk belajar tulisan Yahudi hingga aku dapat menulis tulisan Yahudi untuk Nabi dan membacakannya ketika mereka menulis surat kepada Baginda,” ujarnya memetik kata Zaid bin Tsabit R.A.

Maklum beliau, kelas yang diadakan jam 9:15 malam itu disampaikan dengan bimbingan tenaga pengajar berpengalaman, Lew Kat Keong atau nama Islamnya, Ismail Abdullah juga seorang ahli perniagaan.

Selain terlibat juga dalam pendidikan awal kanak-kanak, Lew yang sudah lebih 30 tahun memeluk Islam juga merupakan penyelia stesen minyak dan tekun menghadiri kuliah pengajian di masjid. – HARAKAHDAILY 3/10/2019

- Advertisement -