Muslimat Pahang siapsiaga 15K ahli Jentera PRU15

- Advertisement -

KUALA KRAU: Kesiapsiagaan menuju PRU15 bersama kekuatan 1,500 anggota menjadi objektif disuntik sasarannya dari Himpunan Jentera Pilihan Raya Muslimat PAS Negeri Pahang, kelmarin dahulu.

- Advertisement -

Malah, inklusif Muslimat PAS Pahang akan dihamparkan pada pendekatan untuk tidak lagi menghindari musuh politik, sebaliknya iltizam menyemai kelaziman mendekati golongan sasar tersebut.

Keutamaan dan arahan tersebut telah disemat sebagai persediaan awal untuk dipraktikkan anggota Muslimat di seluruh 14 Parlimen dan 42 Dun pada himpunan di Kompleks Al-Makmur, Kerdau, di sini.

Lebih 600 anggota Jentera Pilihan Raya Muslimat PAS dari seluruh negeri Tok Gajah ini hadir pada himpunan yang telah diketuai Pengarah Pilihan Raya Muslimat PAS Pahang, Rohaya Razali.

Perasmian penuh simbolik telah disempurnakan Naib Ketua Muslimat PAS Malaysia, Ustazah Salamiah Mohd Nor yang juga Ketua Muslimat PAS Pahang dengan melepaskan anak panah.

Dalam ucaptamanya, beliau menekankan kesiapsiagaan Muslimat dengan ilmu serta kekuatan fizikal dan mental ke arah memasuki dan mendepani cabaran PRU15 berlandaskan Muslimat AKIFI.

Manakala Pengarah Pilihan Raya PAS Pahang, Hamdan Abdullah pula memberi pengkhususan mengenai pelaksanaan Pelan Tindakan Strategik (PTS15) berkaitan PRU15.

Himpunan tersebut turut dijayakan dengan sesi pembentangan modul “Islam Memimpin Wanita Sejahtera” oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang, Andansura Rabu. – HARAKAHDAILY 2/10/2019

IMG 20191002 WA0042 

IMG 20191002 WA0043

- Advertisement -