PAS Teluk Intan anjur makan malam KOMPASTI

- Advertisement -

TELUK INTAN: PAS Kawasan Teluk Intan telah menganjurkan Makan Malam Amal Kompleks PAS Teluk Intan (KOMPASTI) buat kali lima dengan kehadiran para penderma lebih 500 orang, di sini malam tadi.

- Advertisement -

Majlis diserikan dengan kehadiran Naib Presiden PAS Pusat,  Ustaz Idris Ahmad dan turut dihadiri Adun Changkat Jong, Datuk Azhar Jamaluddin bersama rombongan Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian, Wanita, Pemuda dan Puteri.

Menurut Pengerusi Program, Farid Mat Saat, makan malam ini untuk mengumpul dana bagi melengkapi infrastuktur bangunan yang masih belum siap sepenuhnya serta membayar pinjaman.

“Sebahagian dari dana yang terkumpul akan digunakan untuk membayar balik pinjaman dari ahli PAS Teluk Intan melalui kaedah qardhul hasan sewaktu memulakan fasa kedua pembinaan bangunan ini,  beberapa tahun yang lalu,” maklumnya.

Yang Dipertua PAS Teluk Intan, Ustaz Ismail Che Nik pula berharap sokongan terhadap usaha pembangunan mercu tanda PAS Teluk Intan ini akan berterusan agar manfaatnya dapat digunakan untuk kemudahan masyarakat setempat. 

Menurut beliau lagi, kompleks yang dilengkapi dengan kemudahan bilik air, kerusi meja dan bilik penginapan ini boleh disewa dengan harga RM1,200 sehari dan amat sesuai untuk majlis perkahwinan, acara sukan dan seumpamanya.

Majlis ini diselitkan dengan gimik Pelancaran Muafakat Nasional peringkat Teluk Intan melalui acara pertukaran bendera PAS dan Umno oleh kedua-dua pemimpin parti itu.

Majlis turut diserikan dengan persembahan lagu-lagu nasyid dendangan kumpulan Ustaz Huri and Frenz, selain acara hadiah cabutan bertuah juga diadakan. – HARAKAHDAILY 29/9/2019

- Advertisement -