Khemah Tahunan Kadet Banat Pulau Pinang

- Advertisement -

BAGAN: Sektor Pelapis Jabatan Amal Pulau Pinang telah mengadakan Perkhemahan Tahunan Kadet Banat di Pusat Bina Diri, Pantai Robina, Butterworth, di sini 13 hingga 15 September lalu.

- Advertisement -

Perkhemahan ini mengumpulkan 64 peserta perempuan daripada Sekolah Menengah Islam Tahfiz Sains Dan Teknologi (SMITSAT) dan Maahad Tahfiz Akademi Al Quran As-Syamil (AQSA).

Antara objektif perkhemahan ini bagi mencungkil bakat kepimpinan dan menerap kemahiran asas seperti berkawad, memasak, ikatan dan simpulan serta Modul Ikhtiar hidup.

Majlis penutup dirasmikan oleh Pegawai Jabatan Pendidikan Dewan Pemuda PAS Negeri Pulau Pinang, Ustaz Mohammad Shafirol Rozali.

Beliau berkata, perkhemahan ini mengajar perkara yang tidak diajar melalui pengajaran dan pembelajaran di peringkat sekolah dan ia bermanfaat untuk diamalkan.

Turut hadir Ahli Lembaga Pengarah (ALP) Jabatan Amal Malaysia, Mohd Bakeri Abdullah dan Pengarah Jabatan Amal Pulau Pinang, Baharin Ahmad serta Yang DiPertua PAS Kawasan Tasek Gelugor, Muhd Sobri Salleh, selain Ketua Muslimat PAS Tasek Gelugor, Tuan Bedah Syed Mohammad. – HARAKAHDAILY 18/9/2019 

- Advertisement -