Ayahanda Abdul Rani Kulup mohon sertai KERABAT

- Advertisement -

KUALA KANGSAR: Kebajikan dan Rangkaian Bekas Angkatan Tentera Malaysia (KERABAT) telah menerima penyerahan borang keahlian daripada pesara tentera yang juga aktivis masyarakat terkenal, Abdul Rani Kulup Abdullah.

- Advertisement -

Beliau yang lebih dikenali sebagai Ayahanda Abdul Rani Kulup dan berasal dari Sayong ini telah menghadiri program Hijrah UMMAH dan menyerahkan borang kepada Pengerusi KERABAT Perak, Hamidun Ahmad, di sini kelmarin.

Beliau merupakan salah seorang bekas anggota Tentera Darat berpangkat Pegawai Waran 1 RSM dan kini adalah Presiden Pertubuhan Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM).

Dalam ucapan sembang santai Merdeka bersama pendakwah, Ustaz Ahmad Husam Baderuddin, beliau turut mengajak anak-anak muda untuk mendaftar sebagai pengundi bagi membolehkan mereka mengundi dalam PRU15 akan datang.

Tambahnya lagi, kuasa politik Melayu berada di tangan mereka dan untuk itu beliau menyeru kepada seluruh anak muda akan kepentingan serta kesedaran politik ini demi masa depan negara.

Pengerusi KERABAT Perak, Hamidun Ahmad mengalu-alukan penyertaan tersebut dan mengharapkan agar semua bekas tentera menyertai KERABAT dan seterusnya memberi sokongan penuh kepada usaha penyatuan mmmah di negara ini. – HARAKAHDAILY 3/9/2019

IMG 20190903 WA0044

- Advertisement -