Homevisit Kebajikan PAS Bakri santuni pesakit

- Advertisement -

BAKRI: Lajnah Kebajikan Muslimat PAS Kawasan Bakri dengan kerjasama Lajnah Kebajikan PAS Bakri telah mengadakan program Homevisit di sekitar Jalan Seri Tanjong dan Parit Wahid, di sini semalam.

- Advertisement -

Program Homevisit ini diadakan sebagai menyantuni penduduk dengan menjalankan pemeriksaan kesihatan berkala ke rumah pesakit-pesakit lumpuh, kencing manis dan darah tinggi.

Ianya sebagai memenuhi tuntutan Allah S.W.T ke atas Mukmin untuk memberi perhatian dan tanggungjawab ke atas hal ehwal umat manusia terutama golongan yang memerlukan pertolongan.

Program rutin Lajnah Kebajikan ini turut melibatkan kerjasama dengan doktor-doktor bertauliah daripada Pertubuhan Amal Perubatan Islam Ibnu Sina Malaysia (PAPISMA), Cawangan Johor.

Delegasi kebajikan ini telah langsung berziarah dari rumah ke rumah pesakit dan manjalankan pemeriksaan tekanan darah, tahap kandungan gula serta khidmat nasihat kesihatan diberikan kepada para pesakit.

Menurut Ketua Lajnah Kebajikan Muslimat PAS Bakri, Merihanna Jaafar, selain pemeriksaan kesihatan pihak lajnah juga turut menyampaikan sedikit sumbangan barangan dapur untuk keluarga pesakit.

“Semoga dengan ziarah dan sumbangan ini akan meringankan sedikit beban yang ditanggung mereka,” katanya bersama iringan doa delegasi ini. – HARAKAHDAILY 1/9/2019

IMG 20190901 WA0026

- Advertisement -