PAS Kinabatangan santuni mangsa kebakaran

- Advertisement -

KINABATANGAN: PAS Kawasan Kinabatangan telah turun padang hadir menyantuni 38 ahli keluarga mangsa kebakaran di Dewan Serbaguna Kampung Stesen, Penangah, di sini semalam.

- Advertisement -

Kunjungan diketuai Yang DiPertua PAS Kinabatangan, Innah Tuton ini turut disertai sama anggota Jabatan Amal Malaysia Kinabatangan dan Ameerah Kinabatangan.

Sumbangan kali kedua bernilai RM2,000 berupa perkakas dapur dan peralatan kebersihan diri harian telah diedarkan kepada setiap kekuarga mangsa kebakaran tersebut.

“Ajaran Islam menggalakkan kami, umatnya untuk menjaga kebajikan dan keperluan semua orang tanpa mengira agama dan bangsa. Apa lagi kita ini sebangsa dan senegara. Sikap keadilan kepada semua ini sangat ditekankan.

“Atas sebab itu, kami hadir bagi menyampaikan sumbangan kepada orang ramai supaya kita dapat meneruskan kehidupan dengan lebih selesa walaupun masih lagi tinggal di dewan ini,” ujar Innah.

Sumbangan kecil tersebut bertujuan meringankan beban mangsa selain memenuhi keperluan harian berkaitan di mana hadir sama adalah Timbalan Ketua Pemuda PAS Kinabatangan, Abdul Basith Abdul Samad. –HARAKAHDAILY 25/8/2019

IMG 20190825 WA0054

IMG 20190825 WA0056

- Advertisement -