Kayuhan Amal kempen bantu golongan miskin

- Advertisement -

TAMBUN: Pengerusi Prihatin Rakyat Dun Manjoi, Ustaz Hafez Sabri telah merasmikan program Kayuhan Amal sejauh 25 kilometer yang bermula dan berakhir di Kampung Manjoi, di sini semalam.

- Advertisement -

Sukan berbasikal ini anjuran bersama Al-Fathonah Resources, Manjoi Cycling Team (MCT), Jabatan Kesenian, Kebudayaan dan Sukan (DACS) Pemuda PAS Kawasan Tambun dan Pertubuhan Prihatin Rakyat Dun Manjoi.

Terbuka kepada semua, peserta kayuhan perlu merentasi ‘checkpoint’ antaranya dari Kampung Manjoi melalui Taman Meru ke Jelapang dan memasuki Silibin sebelum kembali ke Kampung Manjoi.

Menurut Ustaz Hafez, selain menyemarakkan slogan “Sukan Menyatukan Kita” dan bersukan dalam batas agama, juga membuka ruang peserta untuk beramal membantu golongan memerlukan.

Pengarah Kayuhan Amal, Muhammad Mahathir Abdullah berkata, program melibatkan 200 peserta itu adalah hasil kerjasama diberikan pihak Polis, Jabatan Bomba, Jabatan Pertahanan Awam dan Jabatan Amal.

Katanya, objektif utama dianjurkan adalah untuk membantu golongan miskin dan tidak berkemampuan di mana sumbangan boleh disalurkan ke akaun Bank Islam Pertubuhan Kebajikan Amilin Malaysia 08-013-01-008715-1. – HARAKAHDAILY 22/7/2019

IMG 20190722 WA0045

- Advertisement -