1MDB: Belum ada pemimpin PH mohon maaf

- Advertisement -

KOTA BHARU: Sebelum ini ada pemimpin Pakatan Harapan (PH) seperti beriya-iya mengakui ada bukti kononnya ada pemimpin PAS menerima dana 1MDB.

- Advertisement -

Namun segala dakwaan itu tersasar jauh apabila Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) mengeluarkan senarai 41 yang menerima dana 1MDB tanpa ada nama kaitan dengan PAS.

AJK PAS Pusat, Dato’ Mohd Nassurudin Daud berkata, sehingga sekarang belum ada pemimpin terbabit memohon maaf kepada PAS di atas segala dakwaan mereka sebelum ini.

Katanya, sebelum ini pemimpin terbabit mendakwa mempunyai bukti ada pemimpin PAS menerima dana daripada 1MDB.

“Sedangkan sebelum ini mereka mendakwa mempunyai bukti PAS menerima dana tersebut. Hari ini dakwaan itu terjawab apabila Ketua Pesuruhjaya SPRM menyenaraikan penerima dana 1MDB tanpa melibatkan PAS.

“Sedangkan ketua SPRM sebelum ini pun menjelaskan PAS tiada kaitan dengan dana 1MDB. Dan sekarang Ketua Pesuruhjaya SPRM pun orang mereka yang pernah bergiat dengan PKR,” katanya yang juga Ketua Penerangan PAS Kelantan pada kuliah di Medan Ilmu, di sini hari ini. (Foto atas)

Pada 21 Jun lalu SPRM memfailkan permohonan di mahkamah untuk mendapatkan semula wang berkaitan 1MDB berjumlah RM270 juta daripada 41 individu dan entiti.

Naib Presiden PKR Rafizi Ramli sebelum ini membuat dakwaan mempunyai bukti terdapat individu yang rapat dengan PAS menerima dana daripada 1MDB. – HARAKAHDAILY 28/6/2019

- Advertisement -