Perlu jawab segera isu semasa

- Advertisement -

KUANTAN: Pemimpin PAS di peringkat negeri dan kawasan diharap membuat kenyataan segera sekiranya ada isu berlaku sesuatu isu di kawasan mereka bagi menggelakkan orang ramai keliru.

- Advertisement -

Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Nasrudin Hassan berkata, berdasar maklumat yang ada pada mereka setidak-tidaknya dapat memberi penjelasan awal melalui media sosial sebelum maklumat rasmi dikeluarkan pimpinan.

Katanya kelambatan maklumat daripada pimpinan PAS boleh menimbulkan tanda tanya masyarakat dan membuka ruang mengelirukan orang ramai tanpa ada penjelasan pimpinan.

“Sebab itulah kita beri tumpuan kepada media sosial sekarang. Maklumat disampaikan lebih besar capaiannya. Sekarang kita ada channel beritapas melalui lajnah penerangan.

“Facebook kenyataan media penerangan disalur melalui berita PAS viewer sekadar 200 viewer. Kita juga rasmi iaitu harakahdaily.net dan web penerangan PAS Pusat.

“Selain itu sebaran melalui group wasap juga lebih berkesan,” katanya ketika menggulung perbahasan ucapan dasar presiden pada Muktamar Tahunan PAS Ke-65 yang bertema ‘Islam Memimpin Perpaduan’ di Stadium Tertutup SUKPA Kuantan, di sini pagi ini. – HARAKAHDAILY 23/6/2019

- Advertisement -