Kek gergasi meriahkan Hari Guru PASTI Selangor

- Advertisement -

HULU SELANGOR: PASTI Negeri Selangor telah mengadakan Majlis Sambutan Hari Guru yang berlangsung meriah diraikan 300 hadirin di Kelab Golf Bukit Beruntung, di sini semalam.

- Advertisement -

Perasmian majlis telah disempurnakan Ketua Pengarah PASTI Malaysia, Ustaz Mohd Azam Abd Samat dan turut dihadiri Pesuruhjaya PAS Selangor, Ustaz Sallehen Mukhyi.

Sambutan ini sebagai meraikan para guru PASTI atas jasa dan pengorbanan mereka dalam mendidik, selain menyampaikan hadiah dan anugerah kepada guru dan tokoh terpilih.

Majlis menyempurnakan penyampaian Anugerah Jasamu Dikenang kepada mantan Ketua Pemuda PAS Selangor, Ustaz Syarhan Humaizi Abd Halim yang juga mantan Pengarah PASTI Selangor.

Anugerah Tokoh PASTI Selangor dinobatkan kepada Mohamad Rozi Malik, manakala Anugerah Tokoh Khidmat Setia kepada Rajimah Md Nor dan Anugerah Guru PASTI Selangor kepada Aishah Abd Rahman.

Ketua Pemuda PAS Selangor, Ustaz Hanafi Zulkapli dalam ucapannya berpesan agar para guru terus menambah ilmu tanpa berhenti sekalipun telah bergelar sebagai guru.

Katanya, guru mestilah sentiasa menjadi qudwah kepada anak didik mereka, sekali gus mengangkat martabat institusi diwakili yakni PASTI sebagai imej dakwah yang diyakini masa kini.

Antara yang menarik hadirin pada majlis ini adalah kek gergasi bersaiz 8 kaki sebagai merai para ditaja Pemuda PAS Selangor dan Pemuda PAS Kawasan Hulu Selangor.

Pimpinan PAS Selangor yang hadir sama adalah Ketua Ulamak, Ustaz Rizuan Rahmat dan Naib Ketua Muslimat, Dr Uzaimah Ibrahim serta Pengerusi Majlis Guru PASTI, Norhayati Ab Razak. – HARAKAHDAILY 17/6/2019

IMG 20190617 WA0008

- Advertisement -