MyQuranHour: Muslimat PAS tadabbur surah al-Kahfi

- Advertisement -
TAMBUN: Muslimat PAS Kawasan Tambun menyahut saranan Dewan Muslimat PAS Perak dengan mengadakan program MyQuranHour di Pusat Tarbiyah PAS Tambun, Taman Meru, di sini semalam. 
 
Pengerusi Lajnah Dakwah Muslimat PAS Tambun, Ustazah Rahilah Khalid mengetuai majlis MyQuranHour tersebut dengan memimpin bacaan Surah Al Kahfi diikuti seluruh muslimat yang hadir. 
 
Selaku pengarah program, beliau juga mengingatkan para hadirin agar menjadikan tadabbur Al Quran ini sebagai amalan harian dan mengkhususkan masa untuknya dengan minimum satu jam sehari. 
 
Turut berlangsung sesi tadabbur kandungan Surah Al Kahfi oleh Pengerusi Lajnah Pendidikan Muslimat PAS Tambun, Ustazah Zaidah Mohd Radzi membicarakan ujian keimanan umat Islam yang perlu di ambil ibrah. 
 
Tegasnya sebagai muslimat haraki, hendaklah memastikan agar tiada niat untuk mendapatkan ganjaran yang khusus melainkan meletakkan keberadaan dalam perjuangan PAS untuk meninggikan kalimat Allah.
 
Program dijalankan pada ini merupakan perintis dan sebuah program yang akan dilangsungkan oleh Dewan Muslimat PAS Tambun akan datang sebagai usaha memantapkan keizzahan parti Islam itu. – HARAKAHDAILY 1/6/2019
IMG 20190601 WA0018
- Advertisement -