PAS Lumut bersiap buru Lailatul Qadar

- Advertisement -
LUMUT: PAS Kawasan Lumut telah mengadakan majlis berbuka puasa bersama warga At-Ta’alim dan ‘pasukan’ Dana Kompleks At-Ta’alim di Surau MADAH, Fasa 1A, Seri Manjung, di sini semalam.
 
Majli dimulai dengan tahlil yang dipimpin Bendahari Ulamak PAS Lumut, Ustaz Abu Bakar Omar sebelum dihidangkan menu istimewa ‘kambing khandahar’ semasa berbuka itu.
 
Pengisian juga disampaikan menerusi tazkirah Tarawih oleh Timbalan Yang DiPertua PAS Lumut, Zainal Abidin Saad yang mengupas tajuk “Kehebatan Malam Ramadan”.
 
Antara intipatinya adalah seruan berlumba-lumba mencari malam Lailatul Qadar dengan melaksanakan ibadah berterusan yang dipergiatkan lagi menjelang akhir bulan ini.
 
Beliau turut mengupas peristiwa-peristiwa besar yang berlaku dalam Ramadan terutama melibatkan penurunan kitab-kitab termasuk al-Quran di mana ia disambut setiap 17 Ramadan.
 
Turut diadakan pada majlis ini adalah promosi produk Muslim oleh Green Mart dari Lajnah Ekonomi dan Keusahawanan PAS Lumut yang dikelolakan oleh Ahmad Kamarulnizam Majid.
 
Program semalaman ini berterusan hingga ke Subuh yang turut dilangsungkan qiamullail serta bersahur oleh semua peserta. – HARAKAHDAILY 22/5/2019
IMG 20190522 WA0068
- Advertisement -