PAS usaha suburkan ilmu warga Shah Alam

- Advertisement -

SHAH ALAM: Lajnah Dakwah PAS Kawasan Shah Alam bersama Sekretariat Medan Ilmu dan Darul Muallim serta Team An-Nabawi telah bekerjasama dalam menjayakan program Medan Ilmu Shah Alam, di sini semalam.

- Advertisement -

Medan Ilmu Shah Alam yang dijadualkan pada pagi Ahad setiap minggu ini bakal menampilkan penceramah-penceramah jemputan yang berpengalaman sebagai pengisi utama program.

Yang DiPertua PAS Shah Alam, Ustaz Ahmad Dusuki Abd Rani dalam hasrat beliau menyatakan Medan Ilmu ini adalah usaha PAS untuk menjadikan Shah Alam sebagai salah satu bandar yang dipenuhi dengan majlis-majlis ilmu.

Semalam, pada siri ketiga Medan Ilmu ini telah dinampilkan Ustaz Nazmi Karim dengan tajuk “Kekalahan Tentera Tatar dalam bulan Ramadhan” yang membawa hadirin menghayati kisah peperangan sarat pengajaran itu.

Ustaz Dusuki dalam slotMau’idzati pula berkongsi mengenai nikmat-nikmat kehidupan di mana perlu digunakan sebaiknya sebagai tanda syukur hamba yang menjadi tuntutan atas setiap Mukmin.

Kehadiran ramai kaum muslimin dan muslimat memenuhi Dewan An-Nabawi itu membuktikan program Medan Ilmu Shah Alam ini mendapat sambutan yang baik dari masyarakat setempat. – HARAKAHDAILY 6/5/2019

- Advertisement -