PAS Teluk Intan rai Hari Guru Sekolah Al-Munir

- Advertisement -
TELUK INTAN: Lajnah Pendidikan PAS Kawasan Teluk Intan telah meluangkan masa meraikan Sambutan Hari Guru bertema “Guru Obor Hemah Menyinari Pertiwi” di Sekolah Rendah Agama Al Munir, Kampung Padang Tembak, di sini kelmarin.
 
Lawatan PAS Teluk Intan itu diketuai Yang DiPertua, Ustaz Ismail Che Nik bersama Pengerusi Lajnah Pendidikan, Mahyuddin Yusof dan mantan calon PAS Parlimen Teluk Intan, Dr Ahmad Ramadzan Daud.
 
Pada kunjungan ini mereka turut membawa kek yang telah diserahkan kepada Guru Besar Sekolah Al Munir, Ustaz Suhaimi Sanusi dan kepada Penyelia Ma’ahad Tahfiz Al Munir, Ustazah Norfadilah Abdullah.
 
Dalam ucapan ringkas Mahyudin pada majlis tersebut, beliau menyentuh mengenai pentingnya peranan seorang guru dalam menyinari kehidupan murid-muridnya dengan cahaya ilmu.
 
Sekolah Rendah Agama Al Munir merupakan sekolah agama swasta yang telah beroperasi selama 30 tahun dengan menjalankan sistem pendidikan aliran agama dan akademik secara integrasi.
 
Ia kini mempunyai 739 murid dan 44 guru di mana turut menubuhkan pusat tahfiz al-Quran khusus buat pelajar perempuan semenjak empat tahun yang lalu. – HARAKAHDAILY 28/4/2019
- Advertisement -