Seorang tarik 10 untuk perubahan

p3
- Advertisement -

KUANTAN: Presiden PAS, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menyeru hadirin yang menyertai himpunan perpaduan ummah di sini supaya menyampaikan apa yang diperkatakan pada majlis itu kepada mereka yang tidak hadir untuk membuat perubahan.

- Advertisement -

“Mudah-mudahan yang dengar sampaikan kepada yang tidak hadir. Kalau seorang boleh tarik 10 orang buat perubahan, satu langkah yang baik untuk kejayaan yang sangat besar,” ujarnya ketika berucap pada Himpunan Perpaduan Ummah Negeri Pahang di Padang Majlis Perbandaran Kuantan 1 (MPK 1) di sini, malam tadi.

Turut berucap pada majlis itu ialah Timbalan Presiden Umno, Dato’ Seri Mohamad Hasan, Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri yang juga Menteri Besar Pahang, Dato’ Seri Wan Rosdy Ismail dan Pesuruhjaya PAS negeri, Ustaz Rosli Abdul Jabar.

Beliau berkata, langkah yang diambil untuk menyatukan orang Islam di negara ini supaya mereka kembali ke pangkal jalan.

Ini, katanya susulan keputusan Pilihan Raya Umum ke-15 lalu yang menyaksikan golongan bukan Islam mendominasi kerajaan Pakatan Harapan walaupun mereka hanya ada 30 peratus ahli parlimen.

“Kita ambil satu pendekatan untuk menyatukan umat Islam terlebih dahulu, kemudian kita ajak kaum lain bersatu. Kita buka jendela kepada orang bukan Islam,” ujarnya pada himpunan yang dihadiri kira-kira 10,000 orang.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Marang menambah, keputusan beberapa pilihan raya kecil (PRK) sebelum ini telah menampakkan perubahan undi dalam kalangan bukan Islam.

“Alhamdulillah, yang berlaku dalam PRK apabila perubahan undi bukan Islam kepada kita,” ujarnya.

Tuan Guru turut mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Negeri Pahang, PAS dan Umno negeri, badan-bada bukan kerajaan (NGO), Jabatan Amal Malaysia dan seluruh rakyat yang hadir dan terlibat menjayakan himpunan itu.– HARAKAHDAILY 27/4/2019

p2

p1

- Advertisement -