PAS – Umno Taman Meru 2B jalin ukhuwah

- Advertisement -
TAMBUN: PAS Cawangan Taman Meru 2B telah hadir meraikan jemputan ke perasmian Mesyuarat Agung Umno Taman Meru 2B yang diadakan di An-Nuriah, di sini semalam.
 
Delegasi PAS Taman Meru 2B diwakili Timbalan Ketua, Mohamad Sidik Zakaria bersama Setiausaha, Said Mohd Aliwi dan Ketua Pemuda, Fazli Othman.
 
Kehadiran tersebut sebagai usaha menjalin hubungan kedua pihak dalam agenda kesatuan umat yang terlebih dahulu telahpun berpaut di peringkat Pusat, Negeri dan Kawasan.
 
Malah, pertemuan tersebut sebagai merintis hasrat untuk memantapkan ukhuwah kedua pihak bagi memastikan wujud kerjasama pada program-program mendatang.
 
Delegasi PAS turut menerima penghargaan disampaikan Ketua Umno Taman Meru 2B, Ghazali Bidin atas kerjasama hingga berjaya memenangi tiga PRK baru-baru ini.
 
Pada majlis perasmian yang disempurnakan oleh Timbalan Ketua Umno Bahagian Tambun, Dato’ Azizul Kama Abd Aziz itu, beliau turut menyentuh mengenai hubungan PAS dan Umno.
 
Beliau melahirkan rasa teruja dengan Himpunan Sejuta Ummah di Dataran Merdeka tahun lalu yang menyaksikan eratnya persaudaraan telah ditunjukkan kedua pihak.
 
“Sewaktu azan Zohor, para Pemuda PAS bergerak ke satu saf ke satu saf menuangkan air wuduk kepada orang ramai. Itulah penyatuan yang membimbangkan lawan,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 15/4/2019
20190415 085340
- Advertisement -