Muafakat kunci pertemuan PAS-Umno Gopeng

- Advertisement -
GOPENG: Muafakat menjadi kata kunci utama yang menjadi intipati pertemuan PAS Kawasan Gopeng bersama Umno Bahagian Gopeng di Wisma Purnama PAS Gopeng, Pengkalan Pegoh, di sini semalam.
 
Menurut Yang DiPertua PAS Gopeng, Ustaz Abu Bakar Hussien, pertemuan julung kali tersebut adalah kesinambungan hubungan kedua pihak di peringkat nasional yang sudahpun melaksanakan program bersama.
 
Sehubungan itu katanya, kedua pihak tersebut telah membincangkan perancangan bersama untuk diselaraskan dalam mencapai agenda kesatuan ummah secara khusus di dalam Parlimen Gopeng.
 
Manakala Ketua Umno Gopeng, Dato’ Hang Tuah Din berharap pertemuan itu merintis penyatuan umat dan agar orang Melayu-Islam di negara ini tidak menjadi seperti HAMAS dan FATAH yang dimanipulasi Israel.
 
Sebaliknya ujar beliau, gandingan PAS-Umno perlu menjadi ibarat ‘harimau masuk kampung’ yang akan mengekang DAP dari merosak dan menghancurkan Islam serta Melayu di bumi sendiri.
 
Hadir sama Ketua Pemuda PAS Gopeng, Ustaz Harith Hamzah dan Ketua Pemuda Umno Gopeng, Muhammad Firdaus Annuar, serta Ketua Muslimat PAS Gopeng, Ustazah Rotipah Shaari dan Ketua Wanita Umno Gopeng, Feridah Zakaria.
 
Semua anggota jawatankuasa kedua-dua pihak yang hadir telah melaksanakan solat fardu berjamaah dan mengeratkan mahabah antara mereka sambil sembang santai dan menikmati jamuan. – HARAKAHDAILY 9/4/2019
IMG 20190409 WA0048
- Advertisement -