Ekspedisi kukuh kekuatan Briged Muslimat Perak

- Advertisement -
PASIR SALAK: Briged Muslimat PAS Negeri Perak dengan kerjasama Briged Muslimat PAS Kawasan Pasir Salak julung kalinya telah mengadakan program ekspedisi alam sekitar di Bukit Tunggal Kampung Gajah, di sini semalam.
 
Program eksplorasi yang menarik ini bertujuan memupuk semangat gaya hidup sihat dalam jamaah, selain dapat mengeratkan silaturahim antara anggota Briged dari Kawasan-kawasan seluruh Perak. 
 
Pengarah Briged Muslimat PAS Perak, NurIylia Zainal Abidin dalam ucapannya memotivasikan peserta untuk menjadi pendukung jamaah dengan keupayaan tenaga muda dimiliki.
 
“Sebagai Muslimat muda, kita seharusnya menginfaqkan diri dalam gerak kerja jamaah sementara peluang dan ruang yang masih ada,” serunya. 
 
Beliau turut memberi taujihat agar Muslimat muda bijak mengatur masa dalam gerak kerja jamaah di samping memelihara tanggungjawab sebagai ibu, isteri mahupun seorang anak. 
 
Ekspedisi ini merupakan program lanjutan bagi memantapkan kemahiran dan pengetahuan ahli Briged Muslimat setelah melalui ‘Training  of  Trainers’ yang disampaikan oleh Jurulatih Briged Muslimat Malaysia, Zulkefli Muhyidin. 
 
Semua peserta yang hadir terlebih dahulu mendengar taklimat serta dibahagikan mengikut kumpulan sebelum masing-masing bergerak ke puncak bukit. 
 
Uniknya, bagi melancarkan perjalanan ekspedisi ini, urusetia pelaksana telah menyediakan khidmat penjagaan anak-anak bagi peserta yang membawa anak kecil.
 
Ekspedisi ini turut mendapat kerjasama beberapa wakil Jabatan Amal Pasir Salak bagi mengawal keselamatan sepanjang program berlangsung. – HARAKAHDAILY 1/4/2019
20190401 100709
 
20190401 100832
 
20190401 100900
 
20190401 100920
- Advertisement -