PAS terus mara, diterima rakyat

- Advertisement -

BESUT: PAS Kawasan Besut berjaya mendaftarkan keahlian baharu parti itu paling ramai di seluruh negeri Terengganu pada tahun 2018, lalu sejumlah 2,109 orang.

- Advertisement -

Yang Dipertuanya, Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad berkata, dengan jumlah keahlian baharu itu membuktikan PAS terus mara dan diterima oleh rakyat.

Oleh itu, katanya semua penyokong dan pendukung parti itu perlu memainkan peranan penting mengajak mengenali PAS secara lebih dekat.

“Semua penyokong dan pendukung PAS perlu memainkan peranan penting dalam menerang dan mengajak masyarakat, supaya lebih mengenali dan dekat dengan PAS.

“Kita bukan hanya sekadar parti politik, kita juga adalah sebuah parti dakwah dan tarbiah.

“Oleh sebab itu, saya menyeru kepada semua ahli PAS dan penyokong parti ini untuk hadir beramai-ramai dengan membawa ahli keluarga masing-masing, ke program sambutan 60 Tahun PAS Kawasan Besut, insya-Allah,” ujarnya ketika ditemui Harakahdaily, hari ini.

Menurutnya, dalam tempoh 60 tahun PAS bertapak di Besut ini pelbagai cabaran, mehnah dan tribulasi dilalui.

Sehubungan itu, kata Ustaz Wan Azhar, jawablah tohmahan dan persepsi negatif yang dilemparkan kepada PAS dengan penuh berhikmah.

Harakahdaily dimaklumkan, majlis sambutan 60 tahun PAS Besut itu diadakan pada 14 hingga 16 Mac di Kampung Pantai Air Tawar, Besut. – HARAKAHDAILY 14/3/2019

- Advertisement -