Sikap rasis diselar, gesa PM pecat LGE

- Advertisement -

KEMAMAN: Para pendukung PAS dan Umno yang merupakan penduduk tempatan sama-sama berhimpun mengadakan laporan polis terhadap Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng di Balai Polis Air Jernih, Kemasik, di sini kelmarin.

- Advertisement -

Laporan polis tersebut dibuat berikutan kenyataan biadab dan berbaur perkauman serta hasutan dihamburkan Menteri Kewangan tersebut yang mengguris perasaan kaum Melayu serta mewujudkan kebimbangan hidup masyarakat berbilang kaum.

Ahli Parlimen Kemaman, Ustaz Che Alias Hamid berkata, Lim Guan Eng digesa bertanggungjawab terhadap penyataan dihamburkannya dan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dituntut supaya memecat atau mengambil tindakan terhadap Menteri tersebut.

“Kesatuan PAS – Umno ini nampaknya amat ditakuti oleh kerajaan pada hari ini khususnya DAP. Pihak berkuasa wajar menyiasat MalaysiaKini (yang menyiarkan kenyataan tersebut) dan Menteri Kewangan,” gesanya.

Sementara itu Adun Kemasik, Ir Saiful Azmi Suhaili pula menegaskan, pihak kerajaan perlu lebih berhati-hati dalam setiap ucapan selain menghormati segala asas termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Hadir sama pada himpunan itu antaranya Ahli Jawatankuasa PAS Dun Kemasik, Ustaz Ruduan Mat Junuh dan Exco Alternative Riding Club Malaysia, Che Ku Sani Che Ku Abdullah serta pimpinan setempat. – HARAKAHDAILY 10/3/2019 

IMG 20190310 WA0065

- Advertisement -