Memenuhi panggilan SPRM

- Advertisement -

PADA pagi ini Ketua Pemuda PAS, YB Ustaz Muhammad Khalil hadir ke ibu pejabat Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) bagi memberi keterangan berhubung dakwaan penerimaan wang daripada 1MDB.

- Advertisement -

Saya turut hadir ke Ibu Pejabat SPRM di Putrajaya mengiringi YB Ustaz Muhammad Khalil bersama Saudara Hisham di mana soal siasat berlangsung selama 1 jam lebih.

Pihak kami sentiasa memberi kerjasama sepenuhnya dengan keterangan yang jujur dan jelas di atas fitnah yang diajukan kepada YB Ketua Pemuda, di mana beliau didakwa dan dikaitkan memiliki sebuah motosikal berkuasa tinggi yang kononnya adalah hasil daripada wang yang disalurkan kepada PAS dengan dakwaan fitnah penerimaan wang RM90 juta tersebut.

Walaupun telah di sangkal fitnah tersebut beberapa kali oleh YB Ketua Pemuda sebelum ini, tetapi ianya tetap berterusan. Bagi menyangkal tuduhan dan fitnah tersebut, Ustaz Afnan Hamimi, yang juga Setiausaha Dewan Pemuda PAS Malaysia, telah tanpil membuat satu pengakuan terbaru di laman facebook beliau, bahawa motosikal berkuasa tinggi yang dikaitkan dengan YB Ketua Pemuda adalah sebenarnya merupakan motosikal Ustaz Afnan sendiri. Untuk pengetahuan Ustaz Afnan bukan sahaja seorang pendakwah bebas, beliau juga adalah seorang pengusaha perniagaan stesen minyak yang telah beroperasi lebih dari 12 tahun yang lalu.

Perlu diingatkan kembali bahawa di dalam kepimpinan Dewan Pemuda PAS Malaysia, ada banyak latar belakang seperti profesor, doktor, pemegang PhD dan ijazah, jurutera, pendakwah bebas, kepakaran ekonomi dan lain-lain, dan tidak lupa juga ahli-ahli perniagaan.

Sehubungan itu, pihak kami menyokong penuh SPRM dan pihak berkuasa yang lain untuk menggunakan kuasa yang pihak berautoriti ini ada bagi meneruskan penyiasat ke atas pimpinan dari pihak parti lain seperti PKR, PAN dan sudah tentu DAP sekiranya terdapat laporan keatas mereka

“Terus Mara”
“Islam Memimpin”

MUHD KHIDHIR
Penolong Setiausaha II
(Diplomatik dan Hubungan Luar)
Dewan Pemuda PAS Malaysia – HARAKAHDAILY 6/3/2019

- Advertisement -